Audi Hungaria Classic 2012.
Budapest - Győr, március 30-31.
Viharos (szembe!)szél, csípős hideg, de a kocsikból nézve barátságosan sütő nap: ezt adta az időjárás-felelős a budaörsi Premier Outlets Centerből rajtoló 44 autós mezőnynek. A szél annyira bizonyította hatalmát, hogy néha még a lesúlyozott fotocellákat is eldöntötte, és a rajtkaput is csupán egyszer sikerült felállítanunk.
Az eligazításnál csak egy aprósággal bővült a megszokott információs anyag, hogy lesznek olyan mért szakaszok, ahol a célban mért sebesség minimum 18 km/h kell legyen. Meg is lettek az így összerakott 6 hosszú szakasz végére tett mérések áldozatai. Az első kísérlet tapasztalatai alapján a jövőben is lesznek ilyen jellegű feladatok.
A Budapest széléről induló csapatok Péliföldszentkeresztnél kétszer tértek vissza arra a mesés fekvésű birtokra, ahol egy-egy dupla titkost és gurulós 1/100-ast kellett teljesíteni. Külön kiemeljük a helyszín tulajdonosának rendkívül kedves fogadtatását, és itt is kifejezzük köszönetünket a lehetőségért. Ami az eredményeket illeti, a cseh Pance testvérek gyönyörű E-Type Jaguarja kétszer is nullás idővel nyerte a gurulóst, így várható volt, hogy a fiatal srácok a végelszámolásnál elöl lesznek.
Az ízletes és kiadós ebéd a tatai Gottwald Hotelben volt, majd következett egy olyan hosszú szakasz, ahol a rajt után nem sokkal a mért szakaszon megállítottuk a versenyzőket, és új feladatra kellett átállniuk. A futó idő kerek 10 másodperceinél kellett Le Mans-i érkezésre mérőgombot nyomni. Volt meglepetés, volt feszültség, volt blackout.
Gönyűnél mutatkozott be az első mért végsebességű szakasz, és igen érdekesek lettek az eredmények. Sokan nem érték el a minimumot, a másik véglet pedig a 60 km/h feletti cellaszakítás volt. Lesz mit gyakorolni...
A likócsi gokartpálya köré már legendák szövődtek, idén is többször visszatértünk a keskeny betonszalagra. Itt végződött a péntek és kezdődött a szombat. Az Audi Hungaria "Pipacs" épületében vacsoráztunk és tartottuk az első nap díjkiosztóját. A megszokott, hibátlan vendéglátás és a vetített képek és videók sokáig egyben tartották a mezőnyt.
Szombat reggel a gokartpálya - Gönyű - gokartpálya háromszögben születtek, vagy hullottak el a siker reményei. A kikötő ipartelepén többen is elnéztek egy pecsétet, és a minimum sebességes mérés is tovább szórta a meglepetéseket. Egy rendezőnek sok mindenre fel kell készülnie, de a legjobban a váratlan helyzetekre. Megint be lehetett bizonyítani, hogy jelesre vizsgázott a Chronomoto csapat, amikor a hosszú, ebéd előtti erdei szakaszon egy ipari méretű favágás munkásait kellett rábeszélni, hogy útban vannak, és szakítsák meg munkájukat, illetve el kellett takarítani az ágakkal belepett utat. A mezőny mindebből csak keveset látott, tapasztalt, ez a rendező feladata.
A pazar környezetű pannonhalmi ebéd után jött a Rábaring. Ezen a csodálatos fekvésű és még jelenlegi állapotában is lélegzetelállító adottságú tesztpályán lehet új feladatokat kitalálni, éltünk is a lehetőséggel. Ha valaki még nem ment egy nagy sebességű parabolika-kanyarban, nem is tudja érezni azt az eufóriát, amit a mi versenyeinken meg lehet élni. Ritka alkalom, ki is használták rendesen a csapatok, sok kép készült.
Az ETO Park befutójához a győri veteránosok elhozták kincseiket, így rendesen volt látnivaló a viharos szél ellenére is. A nagy nyüzsgésben sok ismeretség és fénykép született. Sajnos a világ leghosszabb rétesének rekordkísérletéről lemaradtunk, mert elfogyott mind a 100 méter...
A díjkiosztó vacsora helyszíne hagyományosan a Pipacs. A napközben készült felvételek mellett hirdettük ki az eredményeket. Erdélyi Zoltán és Csilla méltán nyerték a versenyt, legrosszabb eredményük, az eldobható egy 36-as mért cella volt. Második Gál István és Zelenák Melinda lett (Porsche 356A), harmadik Tajthy Attila és Janoczky Mónika (Volvo 123GT).
"Forrás: http://www.oldtimerexpo.hu"
<< Vissza